Потребителски вход

Автор: travelaround Категория: Туризъм
Прочетен: 2649 Коментари: 1 Гласове:

Последна промяна: 08.06.2012 20:34

Днес искам да ви разкажа за един от любимите ми полети. В началото на тази година авикомпанията реши да започне полети до Буенос Айрес с междинно кацане в Рио де Жанейро. Естествено, тъй като вече бях посещавал Буенос Айрес по време на една от предишните ми отпуски, този полет се превърна в моя цел. Трябваше да го направя, за да посетя, както любимия ми град в Латинска Америка, Буенос Айрес, така и една моя бивша колежка, която напусна преди няколко години, но с която поддържам контакт и досега. И така, станах в три часа сутринта, за да се подготвя за полета заминаващ в седем. Взех си душ, облякох униформата, лъснах си обувките, подготвих си куфара и изпълнен с оптимизъм и очакване тръгнах към летището. Точно два часа преди полета бях в офиса на авиокомпанията и ми стана много приятно, когато видях, че и останалите членове на екипажа ни бяха обзети от същия оптимизъм, който беше завладял и мен. И как ли би могло да бъде иначе – полетът бе все още нов и повечето хора го правеха за първи път. Още с влизането си в стаята с екипажа видях, че цари оживен разговор за това какво трябва да бъде посетено и какво oбезателно трябва да бъде видяно както в Рио де Жанейро, така и в Буенос Айрес. Тъй като полетът до Рио де Жанейро продължава повече от 12 часа, компанията бе решила екипажът да има престой от два дни в Рио де Жанейро и един ден в Буенос Айрес – това правеше възможно кабинният екипаж да посети и двата града... Улисани в подобни разговори и обсъждайки престоящия ни презокеански полет, тръгнахме към самолета. Бизнес класата беше почти пълна, но с облекчение видяхме че повечето от пътниците ни бяха в добро настроение и без особени проблеми приключихме настаняването им в кабината, затворихме вратите и скоро вече бяхме във въздуха, устремили се право напред към Рио де Жанейро... Веднага след излитането предложихме храната и напитките, които бяха предвидени и началникът на кабинния състав разпредели почивките на останалата част от екипажа и аз бързо-бързо се отправих към спалното помещение, за да си почина за останалото време от полета. След като се събудих оставаха още шест часа полет, през които трябваше да направим последното от трите предвидени за полета обслужвания на пътниците и да се подготвим за кацане. Улисан в работа тези шест часа минаха неусетно и скоро капитанът направи обявлението, че самолетът ще започне финалния си заход към Международното летище “Галеао” в Рио де Жанейро. За нас това означаваше, че след 30 минути самолетът ще се приземи и трябва да започнем да подготвяме пътниците и кабината за предстоящото кацане. И така в наблеязания час самолетът кацна на пистата на международното летище в Рио де Жанейро. Пътниците започнаха да се придвижват към отворените врати на самолета, забързани да хванат връзката си за други градове в страната, или да бъдат първи на опашката за паспортния контрол и аз, както и останалата част от веселия ни екипаж, със затаен дъх, очаквахме да слезем от самолета и да се озовем в Рио. Скоро преминахме през специално предвидената за служители на авиолиниите и дипломатите опашка за паспортен контрол и след няколко минути бяхме в автобуса, който щеше да ни отведе в един от луксозните хотели на града, разположен в края на плажа Леблон. Веднага след като пристигнахме и се настанихме по стаите всички слязохме във фоайето на хотела нетърпеливи да излезем и да поемем от атмосферата на града.           Тъй като вече беше късен следобед решихме да отидем бързо на известния и пълен с хора плаж “Ипанема”, където, както ни бяха информирали, се открива много хубава гледка на залязващото слънце. И така, взехме един миниван и бързо се отправихме към Ипанема. Веднага след като колата тръгна по крайбрежната улица на Рио де Жанейро, точно по протежението на Копакабана и Ипанема ми стана ясно защо Рио де Жанейро има славата на град на удоволствията и на лежерния начин на живот – крайбрежната улица около световно известните плажове беше пълна с хора по бански, излегнали се под жаркото южноамериканско слънце или играещи волейбол на плажа...

След като прекосихме целия плаж Леблон и преминахме през Ипанема, достигнахме до нароченото място, от където може да се наблюдава залеза на слънцето на фона на хората все още ходещи по плажа...

Изпълнени с впечатления от града, след като станахме свидетели на впечатляващия залез, решихме да отидем в едно заведение, което сервираше типичната бразилска кухня с месо от най-различни животни... За онези, които не са чували или не са се интересували от тази южноамериканска страна – тя е една от най-големите производители и износители на месо. На следващия ден, станах рано-рано, за да мога да посетя една от големите забележителности на града – хълм, до който се достига с лифт и от който се разкрива панорамна гледна към града. Хълмът се казва Sugar Loaf Mountain или на португалски Pгo de Aзucar.

Всъщност това са два хълма, от които се открива гледка към залива на Рио де Жанейро и самия град. От него могат да се видят както съседния на Рио град – Нитарой, така и световно известната статуя на Христос Спасителя откриваща гледка към целия град.

image   image   image   image   image   image

За да се качите на лифта и да достигнете до върха на тези два хълма трябва да заплатите билет от 40 бразилски реала.
Естествено, след като приключих с преглеждането на забележителностите около хълмовете, се отправих за разходка из града като се предвижвах постепенно към хотела.

Вече беше започнало да става късно и реших да се върна в хотела, за да се наспя преди предстоящия малко по-късно същата вечер полет до Буенос Айрес. Полетът щеше да продължи само три часа и половина и нямаше да е пълен, но не исках да отивам уморен на работа. Така моят първи ден в Рио де Жанейро приключи...

Гласувай:

Вълнообразно

1. анонимен - Чудесни снимки и чудесен разказ...
31.05.2012 17:08
Чудесни снимки и чудесен разказ!Браво!Много ми хареса тази разходка из Рио.Чакам продължението!